Barnmorska, 3D UL, hata SJ m.m

I onsdags hade jag tid hos barnmorskan här hemma i stan .. Hade sällskap utav Fanney dit..
Tog blodprov för att kolla järnvärdet, blodsockret.. Sen kollade jag även vikten. Järnvärdet låg väldigt bra denna gång så slipper äta dom jäkla järntabletterna.. :D
Mätte även magen och lyssnade på hjärtljuden.. Helt underbart att verkligen höra hennes hjärta slå!
Måttet låg exakt på linjen för den vecka jag är i .. och hjärtat slåg jätte bra :)

Sen var det inge mer där hos barnmorskan..
Har fått 2 nya tider en senare i April och en i Maj! :D

-

Igår som sagt var jag i stockholm på 3D ul.. :)
Där konstatera dom att det verkligen är en lite flicka jag & V ska få .. Som är väldigt envis! Hon ville inte sammarbeta.. Tröck in huvudet in emot min mage och ville inte alls visa sig.. Hade som sagt armen/handen hela tiden framför ansiktet eller runt omkring huvudet.. Om inte nog med det så va det väldigt mycket navelsträng som låg framför ansiktet.. TYPISKT! :P
Och hon väger runt omkring 822 gram :D
Men allting såg bra ut.. Hon gapa och svalde fostervatten och flaxa runt med sina armar och händer hela tiden. Hon har i alla fall 8 fingrar och 2 tummar :) Och fötterna ser bra ut. Njurar, urinblåsa, hjärta allting ser bra ut!
Sen i slutet på ultraljudet började hon suga på sina fingrar och handen.. :D Så gullig!
Helt otroligt att man kan se sin lilla bebis på det här viset! :D Helt klart värt pengarna..


Där är en bild då han suger på sin hand och pekar med sitt finger! :) Om ni kan se det..

-

Sen hatar jag SJ.. Visst det var typ storm i stockholms området igår men i alla fall.. Ska aldrig åka med SJ mera!
Först när vi ska till Stockholm skulle tåget gå 11.14 men tåget var försenat och gick istället 11.35.. Och jag som hade tid på Tittut för 3D kl 13.00 började tänka att jag inte skulle hitta dit.. Skulle dessutom hitta till rätt gata och allting..
Men fick ta en taxi så vi verkligen skulle hinna fram i tid.
Men inte nog med detta, tåget var föresenat och vi hamnade såklart bakom ett pendeltåg som vi inte kom om heller så vi kunde inte åka i den hastighet som tågte brukar gå i.. 
Men väl när vi ska hem så säger jag till mamma, pappa & Linda "fyfan vad folk det va här på stationen då".. Kollar på tavlan för tågtrafiken så står det STRÖMLÖST!! WHAT.... 
Nej, då är typ alla tåg inställda för att det är strömlöst.. Gick till pendeln för att kanske ta den till Bålsta sen buss hem till Enköping.. jo, då får man första åka sthlm-sundbyberg sen sundbyberg-bålsta.. :S   Gick för att kolla när bussarna skulle gå hem. Men jo visst 18.05 gick hem buss och klockan var då 18.00 och flera meters kö till biljett automaten.. Offf Ya!!!
Sen fick pappa tokryck och sa att vi skulle ta en taxi till Bålsta sen buss från bålsta hem..
Och så fick det bli.. Dock var det ju bara flera meters kö till taxin.. 
Vi kom hem i alla fall! :)
Sen när vi var i Bålsta var det fullt med polisbilar vid Lidl där.. Jo, då är det någon dumfan som rånat Lidl och stjutit där inne också.. Som åkt iväg i en BWN.. Som tur är fick polisen tag på förövaren i Gävle .. Hoppas att det är rätt person dom fått tag på..  

-

Ta hand om er!
Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Kristina

när e bebisen beräknad :D?

2011-04-12 @ 23:34:57
URL: http://www.somethingspecial.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0