Barnmorskan & resa

Dagen började inte så bra, skulle ringa travelpartner och fråga om det går att göra en bokning på min lilla Cemile så hon kan hälsa på sin pappa i September..
Telefon tiden började 10.00 och jag ringde direkt satt i kön i 15 min då jag fick lov att lägga på då jag hade tid hos barnmorskan 10.30..
Och medans man satt och vänta i telefon så spelade dom världens sämsta musik..
The Beatles!!
Sen när jag kom hem ifrån barnmorskan så ringde jag dom igen för att få svar på min fråga..
Telefontiden va slut kl 12.00 så jag ringde 11.15 och satt och vänta och lyssna på den världelösa musiken..
Sen 11.55 hade dom ännu inte svarat och helt plötsligt kopplades jag bort då telefontiden var slut 12.00
FYFAAAAAAN, vad irriterad jag blev då..
Kan dom inte ta dom som sitter och väntar i telefonkön..
Sen öppnade dom telefontiden igen 13.30 då ringde jag igen och kom fram direkt!!

Då säger hon att det inte går att boka med en infant då den inte är född ännu..
men på hemsidan hittade jag att man kunde boka om man visste exakt för & efternamn och kunde ändra personnummer i efterhand..
Men hon sa NEJ och fråga vart jag hade hittat det.. Så nu ska hon ta bort det så ingen annan går på det!!
Tur att jag inte bokade biljetten igår.

Kul att dom kan skriva ut rätt information på en gång!!!

-

Det gick bra hos barnmorskan idag i alla fall.. :)
Blodtrycket ligger bra fortfarande och hoppas det ligger bra hela tiden.
Sen fick jag höra hennes hjärtljud..
Barnmorskan kände på magen innan och berätta att hon kände ett ben/fot som va under höger revben och huvudet låg ner mot höger höft.. och rygg och rumpan var på vänster sida.. När hon skulle lyssna på hjärtat slog det lite väl fort enligt henne 170 slag.. haha!
Sen lät hon mig ligga ner en stund och testade att lyssna på hjärtat efter en stund och då slog det helt perfekt 150 slag.. :D
Jag tror lillan blev arg på henne när hon tryckt och buffat på henne innan ;P haha!!
Som sagt ser allting jätte bra ut..
Ska till barnmorskan den 13 Maj igen :D

-

Jag, mamma & pappa har preliminär bokat flyg ner till Vedat den 10 September.. :D
Cemile är såklart med bokad ..
Det gick bra att göra det på en resebyrå men inte på internet, blir dock lite dyrare men nu vet vi i alla fall att vi får plats på flyget så det inte skulle bli fullbokat i Juli då Cemile kommer födas ..
Så fort Cemile är född och har fått sitt personnummer ska vi bara gå ner till resebyrån och berätta det så allting blir rätt i bokningen .. :D
Så nu kan jag slappna av igen! Kändes nästan som att det skulle vara helt omöjligt att boka en resa när allting gått emot en hela tiden! Men nu så.. :)


Ta hand om er!
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0