Tisdag 26 April

Det var länge sen jag skrev nu.
Detta beror på att jag inte har haft något att skriva om.
Det har jag inte nu heller :P
Men ska försöka hitta på något då jag är så uttråkad!

Sen jag skrev sist har det inte hänt något speciellt.. Jag har jobbat lite och bara tagigt det lugnt! :)
Den 10 September åker vi som sagt till Vedat.. Men när jag kollade flyg igår så måste man kunna uppge ett korrekt för och efternamn på bebben..
Och på vissa sidor måste man även kunna uppge korrekt födelsedatum..
Inte tänker jag vänta med att boka flyg ner tills hon är född i Juli tänk om det är fullt på flygen.. :S
Men på en sida kan man uppge för och efternamn och ändra födelsedatum i efterhand..
Men ska till skatteverket idag och prata med dom lite om efternamn och så.. Hur lång tid det tar att få hem alla papper och att få allt genomfört ..Så får se vad jag får för svar! :)
Allt detta har gjort mig lite små stressad faktiskt!

-

Ansökte om gravidpenning (havandeskapspenning) förut och fick hem papper om det förra veckan.
Jag kommer jobba min sista dag den 17 Maj. :D
Skönt då mina fötter håller på att avlida efter varje arbetspass.. Dom ser ut som stora klumpar med små köttbullstår ;)
Men vad ska jag då sysselsätta mig med när jag inte jobbar längre?!
Några idéer?

-

Lill flickans "rum" är klart nu i alla fall.. :)
Sängen är klar med spjälsängsskydd, täcke, kudde och sängkläder och självklart har hon en madrass ;) sänghimmel.
En byrå fullt med kläder i :) Så egentligen behöver jag inge mer kläder till henne men det är så svårt att hålla fingrarna i styr när man väl hittar något på stan :P
Och hon äger redan 2 par skor.. 

Åååh, jag vill bara att tiden ska gå fortare så jag får träffa min lilla dotter! ♥
Jag och Vedat sa båda två i telefon idag att vi ville att hon ska komma ut snart så vi får se hur hon ser ut ! :)
Tror han är mer nyfiken än vad jag är också.. Haha!

Hon gjorde mig väldigt orolig en dag förra veckan..
Hon brukar alltid vara livlig mellan 23-01 och en kväll var hon inte det och på hela natten kände jag ingenting.. Sen när jag vaknade på morgonen kände jag inte heller någonting så jag började trycka på magen för att försöka irritera henne lite men hon brydde sig inte, jag drack iskallt vatten men det funkade inte heller..
Så jag började bli lite orolig att hon kanske har dött inne i magen.. :S
Med tanke på att det hade gått så lång tid då hon inte hade gjort sig till känna!
Sen när jag kom till jobbet vid 16 tiden fick jag igen för allt jag gjort emot henne :P Hahah
Då var det full fart på henne och det har de varit sen dess :D
Hon har börjat sparka och buffa mig på revbenen och det är ingen speciell skön känsla men nu vet jag i alla fall att hon lever :D

 På torsdag har jag tid i Uppsala på ett ultraljud för att se så hon växer ordentligt och att allt ser bra ut.
Vet egentligen inte varför jag ska dit igen då allting såg bra ut förra gången.. Men bra att dom håller koll så man själv vet att allt står rätt till! :D
Sen på fredag ska jag till barnmorksan för att mäta magen, ta blodprover kolla så alla värden är bra och självklart lyssna på hjärtljuden! :D ♥
Det är inte många veckor kvar nu, 11 veckor (82 dagar)

-

Nej, nu måste jag börja fixa mig lite då jag ska möta upp min syster efter hennes jobb då vi båda två har ärenden på stan :D

Ta hand om er!
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0